Fitbit kupuje Pebble, co to znamená pro trh?

pebble_time_original_2_originalNa trhu takzvaných „wearables“ (tedy chytrých produktů, které uživatel nosí na těle) se schyluje k zásadní změně. Jeden z pionýrů těchto zařízení je společnost Pebble, která prodávala unikátní chytré hodinky. S nástupem nových hráčů na trh (Fitbit, Jawbone, Samsung) a především Apple Watch se společnost ocitla ve finančních potížích a její výsledky rozhodně nejsou ideální. Konkurenční společnost Fitbit, která dodává na trh chytrý náramky a hodinky s pokročilým měřením aktivity a spánku, se nyní chystá Pebble koupit. Částka, kterou Fitbit za Pebble zaplatí sice není potvrzená, ale hovoří se o 40 milionech dolarů. Fitbit zajímají především softwarové a hardwarové přednosti, se kterými Pebble disponuje. Zároveň by také rád převzal tým inženýrů, kteří ve společnosti pracují.

Zajímavostí je, že Pebble má teprve expedovat několik svých chystaných produktů zákazníkům, kteří jejich tvorbu podpořili na Kickstarteru. Tito zákazníci údajně obdrží náhradu investovaných peněz. Značka Pebble jako taková ale zřejmě nebude zachovaná – Fitbit jí časem ukončí. Otázkou je, jak se trh s chytrými náramky a hodinkami bude dále vyvíjet. Výrobci chytrých telefonů (jako Samsung, Xiaomi, Huawei, LG) se v poslední době pustili do výroby vlastních chytrých hodinek a náramků a je otázkou, jestli nás po konci Jawbone a Pebble nečeká i konec Fitbitu za pár let.

with No Comments

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.